נגישות האתר

הפעל נגישות

תפריט ראשי

מנהרות הכרמל

איכות והתקדמות ביצוע הפרוייקט

 

כאמור בינואר 2007 החלה העבודה בפרויקט. העבודה העיקרית בשלב ראשון הייתה חציבה ופינוי
לצורך הגעה לחזית כריית המנהרות דהיינו הפורטלים. העבודה כללה בנוסף לכך קירות תומכים רבים.

באפריל 2006 היו מוכנים הפורטלים של חוף הכרמל  והצ'ק פוסט למסירה לקבלן המנהור הסיני.
במאי 2006 החלו הסינים בעבודות הכרייה.

 

איכות והתקדמות - [IMG]

 

 

 

ההתחלה הייתה קשה משתי סיבות -

 

התנאים הגיאולוגים הן בחוף הכרמל(קונגלומרט-תערובת טין וצרורות סלע למעשה) והן בצ'ק פוסט (אחזור שבר יגור הגורם לסדיקה רב וכיסי חרסית בדולומיט) הכתיבו תימוך מסיבי והתקדמות ב"פסיעות"
ו"פרוסות" קטנות הן לאורך והן לרוחב. בעיות הסתגלות הדדית לעבודה משותפת בין הישראלים והסינים
שלקחה את הזמן שלה. הגעתו של מהנדס מנהור גרמני ד"ר למכניקת הסלע שהתגלה כאדם מקצועי מאד בעל יכולת לגמישות והתאמה  לשיטות הכרייה הסיניים, הביאה לשיתוף פעולה טוב ועבודה יעילה
של הסינים. 

 

בתחילת ספטמבר 2007 היה משבר מול החברה הסינית שדרשה  במפגיע מהשותפות תוספת תשלום עקב הפסדים גדולים לטענתה  שנגרמו עקב מצב הדולר, עליית מחירי הברזל והוצאות בלתי צפויות
לרשויות הישראליות לרישיונות העבודה. הנהלת כרמלטון ניהלה  המשבר באופן אינטנסיבי והגיוני וייאמר לשבחה שלמרות שנאלצה  לשלם תוספת של סכום לא זניח בכלל החליטה נכון לסיים הפרויקט
עם הסינים וכך למזער את הנזק הפוטנציאלי. הפסקת הכרייה נמשכה כחודשיים. מערכת הגשרים המורכבת בטופוגרפיה קשה במחלף  רופין עומדת בלוח הזמנים ומבוצעת ברמת איכות גבוהה מאד.
הגשרים ומבנה הבקרה בצ'ק פוסט מתקדמים אף הם על פי לוח הזמנים.  לאחר בעיות מסוימות בבקרת האיכות נכנסו לתלם הנכון גם צוותי העבודה בצ'ק פוסט. במנהרות חוף הכרמל החלו עבודות גמר ותשתיות
בקטע. מכרזי חשמל תאורה ובקרה יצאו לדרך. במהלך ינואר 2009
הסתיימה כריית המנהרות המזרחיות (שבוצעו בחלקן כ-600 מ', ע"י  הקבלן הישראלי י.לרר. שלאחר תקופת לימוד "נכנס" לקצב ואיכות טובים).

כריית המנהרות המערביות הסתיימה ביוני ובספטמבר 2009.

 

מנהרות הכרמל נפתחו לנסיעה בשנת  2010. 

 

איכות והתקדמות - [IMG]

 

 

 

   

כל הזכויות שמורות ליפה נוף תחבורה תשתיות ובנייה ©