נגישות האתר

הפעל נגישות

תפריט ראשי

אודות יפה נוף

היסטוריה

 

בשנת 1986 מוקמת בחיפה "מנהלת פרויקטים תחבורתיים חיפה" או בכינוייה מפת"ח כדי לפתור את בעיות התחבורה בחיפה.
מנהלת זו הייתה השלוחה הצפונית של חברת נתיבי איילון כאשר יש לה הנהלה משותפת של משרד התחבורה ועיריית חיפה.
בתקופה הראשונה הצוות מצומצם ביותר ומונה כ-8 עובדים. חלק מהעובדים המצטרפים למנהלת הם שרידי צוות תוכנית אב
לתחבורה מעיריית חיפה.

לאט לאט מתחילה המנהלת ל"קרום עור וגידים" מוקמות וועדות משותפות כמו ועדות תות"ח (תנועה ותחבורה חיפה) ועדת ניהול
תנועה. מוקמים צוותי עבודה משותפים עם עיריית חיפה ומשרד התחבורה העוסקות בהיבטים התחבורתיים במושג הרחב.
המנהלת החדשה מגישה תוכנית חומש להשקעות במטרופולין חיפה למשרד האוצר והתחבורה. התוצאה מועברים תקציבים
ואמצעים למנהלת ואנו כבר מתחילים להיות על המפה.

 

בשנת 1987 הפרויקט הראשון שיוצא לדרך הוא- גשר הגיבורים, גשר גדוד 22 ,שהיה בזמנו הארוך במדינה ואשר ביצועו
הסתיים ונחנך בשנת 1989 . בשנת 1991 נפתח לתנועה המשך רח' שמשון ומחלף רופין שתכנונו הסתיים בזמן
מלחמת המפרץ ובשנת 1992 נחנך המעבר התת קרקעי בבת גלים - מעבר דולפין - המעבר המשוקע הראשון במדינה.

כבר בתחילת הדרך, בהנהגתו של ד"ר דורון בלשה, נעשו פרויקטים גדולים, מסובכים ופורצי דרך. מספר העובדים בצוות גדל,
התקציב גדל ובשטח תחילתה של עשייה ומהפכה תחבורתית . מפתח שהייתה מנהלת קטנה מתחילה לגדול ולצמוח והופכת
לנתיבי כרמל - בשנת 1992.
תחומי פעילותה של נתיבי כרמל חולשות על חיפה ורשויות מונוציפליות אחרות :נשר, ק. מוצקין, קרית ים, ביאליק, קרית אתא,
ק. טבעון, רכסים ,עכו, נהריה וטבריה.
פרויקטים רבים בוצעו - מחלפים, גשרים מנהרות ומעברים תת קרקעיים, נוספו ככרות תנועה ונסללו והורחבו עורקי תנועה רבים.


דוגמאות

 

  • גשר הקריות
  • מעבר יששכר ים תיכון.
  • דרך זבולון.
  • דרך חיפה.
  • דרך קישון.
  • דרך דניה נשר.
  • ציר אלחדיף - טבריה.
  • ציר פרוייד ויינשל - עורק המחבר את ציר
  • רכס הכרמל עם כביש החוף כביש מס' 4
  • ציר בירם אינטרנציונל
  • מנהרת חנקין
  • מחלף גדוד 21 - גשר הזרע
  • רמפת גשר פז
  • מחלף מוטה גור - מחלף קרית אתא.

 

החל מ-1.1.99 התקבלה החלטת ממשלה אשר בה נתיבי כרמל השלוחה הצפונית של חב' נתיבי איילון ממשיכה בפעילותה בתחום התחבורתי כתאגיד עירוני של עיריית חיפה ומתחילה את פעילותה כחברת יפה נוף תוך שילוב המחלקה לבנייה ציבורית של עיריית חיפה.

שילוב התחומים האלה הופכים את חברת יפה נוף לחברה בעלת היקף פעילות רחב תחומים ומגוונים - כבישים, גשרים ומחלפים,
תשתיות עירוניות, תוכנית אב לתחבורה, בניית בתי ספר, גנים ומבני ציבור אחרים.
בכך הופכת החברה לזרוע הביצוע המרכזית של עיריית חיפה בהיקף תקציבי גדול המשלב בתוכו מוסדות ממשלתיים:
משרד התחבורה - תשתיות ותחבורה ואת משרד החינוך, משרד הבינוי בתחום הבנייה הציבורית.

חברת יפה נוף שמה לה מטרה להפוך את החיים במטרופולין לחיים טובים יותר מבחינת תנועה תחבורה ומבני ציבור כאשר טובת האזרח היא מעל הכל.

 

דוגמאות
 

  • בי"ס עופר
  • מבני תרבות ורווחה
  • אולם מופעים - בית נגלר
  • מתנ"ס ביתנו
  • מועדוני נוער
  • בית אבא חושי
  • מבנים אחרים
  • קיר אקוסטי, ק. שמואל
  • מקלט ציבורי ברחוב
  • ברכוס
  • פיתוח עירוני
  • שער הדס - חל' חללי הטרור
  • רמת אלון דרום
  • גן אלכס
  • טיילת סחרוב
  • שבילי אופניים בקרית ים
  • עורקים אחרים
  • כביש דניה נשר (כביש 705)
  • בתי ספר
  • חב"ד
  • בי"ס אבן גבירול

עורקי תחבורה משניים

  • רח' לח"י
  • רחוב אצ"ל
  • רח' הנפח
  • צומת אבא חושי - אונ'
  • רח' אח"י אילת

גשרים ומחלפים

  • מחלף הקריות
  • מחלף אלנבי
  • מעבר ת"ק אח"י אילת
  • גשר קטיע , נשר
  • מעבר ת"ק כביש 85 , עכו
  • עורקי תחבורה
  • דרך קישון (כביש 22)
  • אבן גבירול
  • כביש 4 דרום - איזור מת"מ
  • מבואות חיפה המערביים

 

 

כל הזכויות שמורות ליפה נוף תחבורה תשתיות ובנייה ©