אודות
פרויקטים
תחנה חיפאית
מכרזים ומאגרים
קריירה
מערכת מגל"ן

דבר המנכ"לית

דבר המנכ"לית

                                                       

יפה נוף הינה זרוע ביצוע התשתיות העיקרית במטרופולין חיפה. במשך שלושה עשורים קידמה החברה מאות פרויקטים אשר הפכו את העיר חיפה לחלוצה בתחום הבינוי, התשתיות והתחבורה.עם הגדרת תחומי הפעילות החדשים הכוללים שילוב של אנרגיה ואיכות הסביבה, החברה החלה בקידום עשרות פרויקטים מגוונים ומאתגרים בהסתכלות הוליסטית כלפי הלקוח העיקרי שלנו - תושבי העיר חיפה והמטרופולין.

 

שנת 2023 היא ההגדרה המדויקת למשפט ״החיים זה מה שקורה בזמן שאנחנו עסוקים בלתכנן תוכניות אחרות״ (ג׳ון לנון). אחרי שנה מורכבת ושניה לפני מערכת בחירות כלל ארצית ברשויות המקומית, מלחמת ״חרבות ברזל״ תפסה אותנו בהפתעה ושינתה לכולנו את משקל הכובד. כל אחד מאיתנו לקח את השפעות המלחמה למקום אישי ולאומי אחר, אך יותר מכל כולנו הבנו איזה עם נפלא אנחנו, וכשאנחנו רוצים, אנחנו הכי טובים ביחד. תמיד האמנתי שמה שאנחנו עושים ביומיום זו הציונות האמיתית. היום, בשיאה של המלחמה, האמונה שלי בעשיה שלנו התחזקה - אנחנו הציונות של המאה ה 21.

 

אף על פי כן, ולמרות רבע שנה באווירת מלחמת ״חרבות ברזל״, בשנת 2023 הצלחנו לעלות שלב נוסף הן מבחינת היקפי הפרויקטים שכללו הכפלת היקפי הפעילות, הן מבחינת מורכבות הפרויקטים והן מבחינת ההגדרה של הערכים השונים המלווים אותנו ביומיום. כך למשל, החברה מקדמת את פרויקט ירידות מהרכס, ובשנת 2023 אף החלה בביצוע הכביש הראשון ״הירידה מכבביר״. כמו כן, החברה מקדמת את ביצוע המבואות הדרומיים, שכונת ענק בדרום העיר, התחלנו פרויקטים בשכונות שעוברות התחדשות עירונית, קידמנו שיקום של גשרים וקירות תמך מסוכנים, פרויקטי נגישות במבני ציבור ועוד ועוד.

 

בהיבט הרוחבי פרסמנו את הקוד האתי, המרכיב את הערכים שעליהם נשענת החברה והעלינו את מערכת ה BI לאויר, מערכת שהיא בראש ובראשונה כלי ניהולי עיקרי שיסייע לכולנו לנהל את הפרויקטים באופן מיטבי. כולי תקווה כי כולכם תעשו שימוש בכלים אלו בקידום הפרויקטים גם בשנת 2024.

יתרה מזאת, גם השנה החברה עמדה בכ 90% מתוכנית העבודה שלה, ואף הקדימה בשנתיים את יעדי התקציב הארגוני כפי שאושרו על ידי מועצת העיר. בנוסף, החברה שוב הוכיחה את יכולות הביצוע שלה על ידי קידום פרויקטים באופן מקצועי, שקוף ואחראי, ובמקביל קידמה פעולות רבות לגיוון תחומי הפעילות ושיפור תהליכי העבודה.

תוכנית העבודה לשנת 2024 מציגה את המשך הפעילות הענפה של החברה במגוון תחומי הפעילויות. שנת 2024 מציגה בעיקר את יכולת הצמיחה של החברה תוך הכפלת היקפי הפעילות משנה שעברה.

 

החברה עתידה להמשיך ולקדם פרויקטי תשתיות כגון: תכנון וביצוע ירידות משכונות הרכס, פריצת דרכים והנחת תשתיות בפרויקט המבואות הדרומיים ובמורדות פרויד, ביצוע פרויקטים תומכי התחדשות עירונית, קידום ביצוע עבודות אנרגיה ברחבי העיר ועוד. בנוסף, החברה תקדם מכרזי ענק לטיפול בפסולת כחלק ממימוש מדיניות העיריה כפי שבאה לידי ביטוי בחתימתה על הסכם פריז ותוכנית הממשלה לעידוד אנרגיות מתחדשות לשנת 2030. את כל אלו נעשה בד בבד עם קידום של תהליכי רוחב מול משרדי ממשלה שונים לטובת קידום הפרויקטים במטרופולין חיפה.

האתגר המרכזי העומד לפתחנו בשנת 2024 כולל עליית מדרגה בעולם הביצוע: עמידה בלו"ז תקציב ואיכות, וכן בניית צבר תכנוני על מנת שנוכל להמשיך ולקדם ביצוע גם בשנת 2025. אין לי ספק שלאחר שבנינו בסיס ארגוני ומקצועי איתן, ובזכות העובדים והעובדות הנהדרים שלנו, החברה תצליח גם לעמוד ביעדים חשובים אלו.

 

שנת 2024 מציגה בשנית הכפלה של תוכנית העבודה. האתגרים אשר עומדים לפנינו יוכלו להיות מושגים רק אם נעבוד ביחד, כקבוצה שמסייעת, מפרה ומעשירה אחת את השני והודות לשיתוף הפעולה ההדוק בין כל גורמי החברה והשותפים לה מחוץ. המשפט ״ביחד ננצח״ לא שייך רק לעתות מלחמה, אלא בעיקר ובפרט לעתות של שלום ושגשוג. בנוסף, נמשיך לקדם כלים רוחביים שיסייעו לכולנו להשיג את המטרות, נמשיך לקדם חשיבה חדשנית ויצירתית בכל תחום ותחום, וגם לא נשכח להנות ולרקוד בדרך.

 

מאחלת לכולנו שנה שקטה ורגועה מלאה בהגשמה עצמית.

סאלי גליצנשטיין,

מנהלת כללית חברת יפה נוף

כל הזכויות שמורות ליפה נוף - תחבורה, תשתיות ובנייה
תנאי שימוש מדיניות פרטיות
Website created by CyberServe